"Förbäääääänad"

Jag har sällan varit så förbannad.
Fan. Helvete.
Vi åkte ur Isenta Cup redan i den andra slutspelsgruppen och vad ska man säga?


Den första mot Stenungsund förlorar vi utan snack, de var helt klart bättre än oss. Det var också vår första förlust i år inomhus på drygt 20 matcher och en målskillnad i stil med på 80-15.

 

I andra mot Göta så klassar vi ut våra motståndare med 8-2. Vi spelar drömfotboll och alla på läktarna älskar oss. Men sedan…

 

Vi möter Skärhamn, gör snabbt 1-0, de kvitterar med halva tiden kvar, vi ligger på, vi försöker, får inte spelet att stämma och med tjugo sekunder kvar gör de 1-2. Aj aj aj. Ändå hinner vi få till en ”riktig” straff vilket är det sista som händer i matchen, tyvärr missade vi den vilket innebar att vi var ute.

 

Den sista matchen mot Myckleby, betydelselös för vår del, så kokade jag inombords och betedde mig ganska dåligt till och var negativ till allt och lite till. Matchen slutade till slut 1-1 och vi fick åka hem med svansen mellan benen.

 

Jag vet, men den här turneringen var jag h e l t säker på att vi skulle vinna. Det skulle bara bli så, men tyvärr spelade vi bara bra mot de dåliga lagen och när vi mötte bättre gäng så presterade vi inte tillräckligt. Kort och gott.

 

Att sedan Liverpool med nye tränaren Kenny Daglish åker ur Fa-cupen borta mot Manchester United svider nästan lika hårt. Giggs gav Scumsen ledningen med 1-0 efter två minuter och med halvtimmen spelad fick Gerrard rött kort.

 

Själv har jag inte sett matchen än, men får väl göra det ikväll.

 

Imorgon börjar försäsongen och ett nytt liv jämfört med vad man har varit van med sedan serien slutade i början på oktober.

 

Ja just det. Nu har jag rakat bort mitt skägg.

Mina vänner, det är nya tider som väntar och dem ska fan gå bättre fotbollsmässigt.



// Joel


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Vad spelar det för roll? Futsal är ju ändå bara leksaksfotboll!

2011-01-10 @ 00:37:45
Postat av: Joel

För en gångs skull håller jag med dej :)

2011-01-11 @ 22:39:00
Postat av: Jimmie

H E L T S Ä K E R ! ! Lite lite oförskämt att tänka så när du visste att ett otränat gravarne skulle ställa upp Joel! Väntar fortfarande på ett hemma-hos-repotage, lite bilder i tidningen kompenserar inte det ;)

2011-01-13 @ 13:35:44
Postat av: Joel

Idrottsläraren Jimmie, nu när du lever i Lysekil under dagarna så får du kika ner till LP, så ska vi kunna göra både ett och två reportage.



Vi får höras om lunch till veckan...

2011-01-19 @ 23:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback