Nästan fööör bra...

Jag är kille och egentligen får man inte tycka om sånt här.

Men va fasen jag har ju avslöjat pinsamma sidor förr.
Bruno Mars har knockat mig till marken med ett beroende som följd istället för en blåklocka.

 

Jag har lyssnat lite halvt på hans låtar tidigare och då snackar vi radioversioner. Idag fick jag syn på stora delar från en konsert. Saken är den att många stora artister sjunger bra, men live är de rent ut sagt dåliga.

 

Med Bruno är det raka motsatsen – han är dubbelt så bra live som på skiva. Ni ska få se på klippen nedan och jag sitter fortfarande med munnen öppen som en fågelholk och undrar om det är sant att vara så grym.

Det är inte ens skoj så bra det är…

 

Vad jag har Wikipediat-mig-fram-till om Bruno Mars är följande:

Peter Gene Hernandez, född 8 oktober 1985, bättre känd med artistnamnet Bruno Mars är en amerikansk sångare, låtskrivare och musikproducent.

 

Peter Hernandez föddes och växtes upp i området Waikiki i staden Honolulu på Hawaii. Föräldrarna Pete och Bernadette (Bernie) Hernandez är av puertoricansk respektive filippinsk härkomst. Smeknamnet Bruno fick Peter av sin far när han var två år eftersom han var lite knubbig och det fanns en berömd knubbig brottare som heter Bruno Sammartino”

 

B-rilliant

R-efreshing

U-nique

N-atural

O-utstanding


Samtliga låtar nedan är från en och samma konsert.














 


// Joel

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag gråter!

2011-01-05 @ 10:47:31
Postat av: Joel

Det är nog första gången som jag hör talas om att någon gråter under arbetstid. Men va fasen, samtidigt är jag inte förvånad att tårarna kommer när du lyssnar på den gode Bruno.



Ja just det, jag har fått en ny favoritmånad... mars...

2011-01-05 @ 19:06:56
Postat av: Anonym

KLÄMKÄCKT

2011-01-05 @ 21:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback