En helg väntar inom en snar framtid...

Helgen knackar stenhårt på dörren.
Men först ska jag skriva lite här och sedan måste jag slänga in lite hot stuff på hemsidan.


Hmm. Vart var vi?
Jo just det.
Melodifestivalen.

 

Den svenska musiktävlingen som jag hittills inte har sett en livesänd minut av. Därför lyssnade jag p r e c i s på lite låtar som ska vara med och tävla i finalen. Jag ville liksom ”plugga på” . För finalen har jag verkligen tänkt se. Så rolig och svensk är jag.

Sara Vargas misshandelhistoria vet ni redan att jag tycker om. Och på tal om hennes ”Spring för livet” så fick jag mig en tankeställare under tisdagens fotbollsträning. Jag gick och nynnade på den mellan två övningar.  

”Va fan Joel”, tänkte jag för mig själv. Sluta nu, det är pinsamt.  

Jag berättade vad jag gjort för ”fel” till Wille och han sa direkt:
– Du är inte den enda. Andreas Samuelsson erkände precis innan träningen att han också fått Sara Varga på hjärnan.

Tack Andreas, då är vi i alla fall två…

 

För en halvtimma sedan fick jag hört två andra låtar för första gången. Dannys ”In the Club” och Erik Sades ”Popular”. I dessa Anton Hysén-tider måste jag erkänna att dessa två grabbar faller mig i smaken… dansmässigt. För att tala klarspråk: Fitt i fan va bra de dansar tillsammans med de andra på scenen, and I love it.

På lördag avgörs finalen och jag har fyra favoriter.

 

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

Helgen består annars av några hörnstenar.


Fredagskväll hos pappa med final i På Spåret och Skavlan.
Lördagen inleder jag med jobb i Munkedal, ska se brukssamhällets pingisherrar lira match.
Runt middagstid är det match mot Grebbestad i DM och det ryktas att jag kommer få starta som innermittfältare.
Snabbt därefter ska jag jobba igen. Klockan 15.00 tar LFF emot Svarteborg i Lysekil. Ska bli skoj och se!
Kvällen är ett oskrivet kort.
Söndag morgon. Work, again. Ska kolla på en hästtävling i Lysekil. Lagom kul för en fotbollskille som mig, men va fasen. I give it a try.
Söndag kväll är det, som vanligt, roliga timmen hemma hos mamma med käk, Solsidan och Time Out.

Där har ni mig under helgen vecka tio.

 

På tal om annat…

… på torsdag morgon åker ett 14-personer-stort-gäng till Sälen. Kan bli farligt.

 

… asså denna Joshua Radin. Jag blir galen så bra du är. Kom till Sverige, snälla och helst inom en månad! Som Hartvig hade sagt: Han är förbäääääääännat bra!

 

… Liverpool är som en jojo. Upp ner, bra och dåligt, himmel och helvete. De verkar göra allt för att deras supportrar ska slitas mellan hopp och förtvivlan.

 

… i veckan hörde jag en gripande P3 dokumentär om Tsunamikatastrofen 2004. Stackars folk i Japan som verkar gå samma öde till mötes. Hoppas det inte är lika allvarligt.

… så har jag beställt ett par farligt snygga byxor. Bara storleken passar…

 

… så vill jag se filmen ”Fighter” på bio, verkar förbaskat bra.

… när vi ändå är inne på bra filmer så såg jag ”Milk” och ”Gran Torino” nyligen. Bra grejer.

… nu vill jag göra som alla andra och ta helg.

 

Ha det gött! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!

// Joel

 


Nej. Fan. Förlåt. Jag har ju även en femte favoritlåt i Melodifestivalen…

5.

 

Kärlek!


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Om någon nu hade en favoritlåt bland bidragen i årets Melodifestival så måste vederbörande helt enkelt sitta på musikörat...!

2011-03-14 @ 23:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback