Nytt inlägg, det trodde du inte va?

Hoho?
Eko, eko?
Bloggen, vad gör du nu för tiden, varför hör du aldrig av dig?

 

De senaste dagarna har jag inte mått helt bra, jag missade bland annat lördagens match mot Svarteborg. En annan som inte är helt kry är min kära vän och vapendragare vid namn herr Blogg. Kort, gott, rakt, och ärligt så har jag inte haft något skrivsug det senaste. Tyvärr.

 

I helgen har jag tagit in på pappas pensionat i Brastad där han och alla i hans närhet har fått ta hand om mig. Med andra ord har det varit en riktig slapparhelg. Efter att ha blivit ompysslad känner jag mig nu fit for fight och nästa vecka vill jag vara frisk till ett hundra procent.

 

Jag har inte sett en direktsänd minut av årets Melodifestivalen, men jag har ändå lyckats skaffa mig en ny favoritlåt. Det är Sara Vargas lugna och gripande ”Spring för livet”.

 

I onsdags begav jag mig mot sydligare breddgrader, närmare bestämt Göteborg, eller närmare bestämt – Rondo. Där, på scen, befann sig Robert Gustavsson för sin 25 års show och jag var också där, fast på läktaren, tillsammans med tre Sotenäs-pack som samtliga blivit storstadsbor på senare tider. Gänget bestod av Hartvigsson, en Stenman och en viss Andersson.

 

Förväntningar var höga, men tyvärr blev showen inte SÅ rolig som jag hade hoppats. Den var bra, inget snack, men den får inte högre betyg än tre av fem möjliga. Kanske hade några öl under västen gjort susen, tyvärr var jag tvungen att köra hem i natten.

 

Idag söndag har det spelats ett speciellt möte: Liverpool mot Manchester United. Ett klockrent LFC slaktade Man Yoo med klara 3-1, mumma! Den flygande Holländaren, världens bästa lagspelare, planetens bästa returfångare – Dirk Kuyt gjorde hattrick och jag skiner ikapp med den välkomnade nya härliga vårsolen.

 

Till veckan väntas två delikatesser, ja det blir nästan inte bättre. Först Gunners-Barca på tisdag, följt av Spurs-Zlatan på onsdag. Efter jobbet kommer mycket att handla om fotboll. Trevligt, ordet som våra föräldrar kläcker ur sig fem gånger per dag, minst!













 

Nej nu måste jag sova, ny viktig vecka väntar.

 

Ha det gött! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!

// Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback