Vi drar till Fjällen fest hela helgen...

Japp… jaha… då var klockan slagen.

Sälen imorgon.
Åker hemifrån om sex timmar.

 

Ibland borde man bara ge sig själv en stor fet smäll rätt över näsbenet. Nu, 22.48, onsdag, när jag skriver dessa ord, så finns det ett handfull saker jag borde göra istället. Ändå sitter man här, knappar tangenter och tänker att allt ska lösa sig.

 

Alarmet är satt på 04.00 och ett extra på 04.02. Jag är ju som jag är. Jag måste duscha, ordna kläder, ha vax i håret, läsa tidningen, dricka kaffe och äta en stabil frukost. Det får och kan ingen rubba på innan avresan.

 

Jag ska köra första rundan mot Sälen och vi ska med 05.40-färjan. Smaskens.

 

Ni som känner mig vet att Fjällen och Joel inte går hand i hand.

 

Första gången gick det: så här.

Andra gången tog det slut med daman.

 

Ska vi hålla tummarna för att det är tredje gången gillt?

 

Nej, nu kan jag inte vänta längre, hur jag än försöker. Det är dags först packa ner ledighetens nödvändigheter i en väska och sedan ska jag slå knut på mig själv och sova så många minuter som jag förtjänar.

 

Vi säger så gött folk.

 

Gäääääääääääsp!

// Stenmark


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback